*Resource en Anglais Seulement* We believe educating is a tool of empowerment and that empowering educators as critical messengers of climate and energy literacy is part of the solution to climate change.
*Resource en Anglais Seulement* We believe educating is a tool of empowerment and that empowering educators as critical messengers of climate and energy literacy is part of the solution to climate change.
*Resource en Anglais Seulement*
Abstract:
Climate change is an urgent global issue, with demands for personal, collective, and governmental action. Although a large body of research has investigated the influence of communication on public engagement with climate change, few studies have investigated the role of interpersonal discussion. Here we use panel data with 2 time points to investigate the role of climate conversations in shaping beliefs and feelings about global warming. We find evidence of reciprocal causality. That is, discussing global warming with friends and family leads people to learn influential facts, such as the scientific consensus that human-caused global warming is happening. In turn, stronger perceptions of scientific agreement increase beliefs that climate change is happening and human-caused, as well as worry about climate change. When assessing the reverse causal direction, we find that knowing the scientific consensus further leads to increases in global warming discussion. These findings suggest that climate conversations with friends and family enter people into a proclimate social feedback loop.
Une série de pages de coloriage et d’activités créées par le Conseil de la conservation du Nouveau-Brunswick dans le cadre du projet Learning Outside et du programme marin.
Chaque page présente un habitat NB et nomme les principales espèces. Elles sont disponibles en anglais et en français ou sont bilingues (anglais, français).
*Resource en Anglais Seulement* Article summarizing research on the importance of children’s relationship with nature, including the importance to full development of the child and the development of environmental values.
L’action du Canada, l’avenir du climat, les partenariats, l’adaptation, la santé, la science et la déclaration des émissions. Tarification du carbone, énergie propre, transport, bâtiments, innovation, le Cadre pancanadien sur la croissance propre.
*Resource en Anglais Seulement* Global Weirding is a PBS digital series that has over 30 short videos on a range of related topics including one talking about climate impacts for Canada specifically.
*Resource en Anglais Seulement* The Humanities for the Environment Observatories are piloting projects and research that seeks to answer questions about the role of the humanities in a time in which human activity is significantly reshaping the geological future of the planet. The aim is to identify, explore, and demonstrate the contributions that humanistic and artistic disciplines make to solving global social and environmental challenges.
Le rapport Perspectives des Canadiens sur les changements climatiques et l’éducation : 2022 présente les résultats d’un sondage national mené par L’éducation au service de la Terre (LST) et Léger – Recherche Stratégie Conseil sur l’éducation au changement climatique.
Le présent sommaire met en lumière les points saillants du rapport intégral. Le sondage visait à recueillir des données, à l’échelle canadienne, à l’égard des connaissances de divers groupes au sujet des changements climatiques et de leurs risques, ainsi que de leur point de vue relativement au rôle des écoles dans l’éducation au changement climatique. Les conclusions sommaires présentées ici, qu’elles visent tout le pays ou des administrations provinciales ou régionales, facilitent la compréhension des tendances dans le temps et des perspectives actuelles des éducateurs, des parents et du grand public en 2022. Alors que 81 % des Canadiens reconnaissent l’existence du changement climatique, seuls 55 % comprennent que les émissions de gaz à effet de serre en sont la cause principale. Seuls 17 % pensent que le gouvernement fait du bon travail en matière de changement climatique. La moitié des Canadiens pensent que le changement climatique est à l’origine de problèmes de santé mentale ou qu’il les aggrave.
Grâce à ces connaissances, des recommandations fondées sur des données probantes peuvent être formulées pour combler les lacunes, promouvoir les points forts et corriger les perceptions erronées, le tout dans le but de mettre en œuvre les stratégies le plus efficaces pour soutenir tous les Canadiens dans les efforts déployés pour lutter contre les changements climatiques.
Les guides d’enquête sur le changement climatique de LST “Équiper nos apprenants pour un monde en réchauffement” sur ClimateLearning.ca/fr peuvent vous aider à aborder cette question complexe avec des élèves de tout âge. Les guides offrent aux éducateurs un mélange de contenu de qualité (ressources, sites Web, livres, vidéos et idées) et une pédagogie exemplaire pour vous guider dans une approche d’apprentissage du changement climatique axée sur l’enquête, sous tous les angles, de la science de base à la santé humaine, en passant par les perspectives autochtones, les implications économiques, et plus encore.
Ce guide est conçu pour les éducateurs ou toute personne qui aimerait enseigner aux jeunes les objectifs de développement durable des Nations Unies.
Les objectifs de développement durable – également connus sous l’acronyme ODD ou les objectifs mondiaux – couvrent un large éventail de questions relatives à la durabilité, et mettent en lumière les zones de priorité internationale pour mettre fin à la pauvreté et à la faim, améliorer la santé et l’éducation, rendre les villes plus durables et combattre le changement climatique.
Ce guide vous donne des informations claires, des ressources pédagogiques et d’autres soutiens pour appuyer vos efforts d’éducation et de motivation des jeunes pour qu’ils appuient les objectifs de développement durable et se sentent inspirés à transformer leur appui en action. Ce guide explore aussi comment vous pouvez incorporer à vos cours les divers sujets couverts par chaque objectif dans de multiples matières.
Vous n’avez besoin d’aucune connaissance ou expérience préalable des Nations Unies, du développement international ou des objectifs de développement durable pour utiliser ce guide. Il peut être consulté en tout ou en parties individuelles qui conviennent à votre curriculum.
*Resource en Anglais Seulement* Earth scientists and communicators dealing with or studying climate change face many potential stressors. They need support and resources to maintain and improve their emotional well-being.
Ce rapport fournit un estimé du prix sur le carbone qui serait nécessaire afin d’atteindre les objectifs d’émissions de GES du Canada par l’an 2030, conformément avec l’Accord de Paris. Le rapport inclut également un estimé de l’impact correspondant sur l’économie canadienne.
*Resource en Anglais Seulement* Love Your Monsters is a collection of essays that delivers tough love to greens, and it also offers hope. By 2100, nearly all of us will be prosperous enough to live healthy, free, and creative lives. Despite the claims of Malthusian pessimists, that world is both economically and ecologically possible. But to realize it, and to save what remains of the Earth’s ecological heritage, we must once and for all embrace human power, technology, and the larger process of modernization.
*Resource en Anglais Seulement* This episode of Tai Asks Why explores the causes of climate change and the role students can play in fighting those causes. Possible teaching connections include Social Studies, Language, Science and 21st Century Skills. This teaching guide includes a lesson plan, slideshow, ad-free audio for download, activity sheets, discussion questions and episode transcripts.
Les arbres du Canada : Cette ressource vous permet d’explorer les arbres, indigène et naturalisé, qui poussent au Canada.
Les titres D’un océan à l’autre à l’autre reflètent la diversité des cultures, des langues, des perspectives et des expériences des Premières Nations, des Métis et des Inuits. De livres tout carton aux albums destinés aux lecteurs plus âgés, D’un océan à l’autre à l’autre est un catalogue qui présente les 100 meilleurs livres illustrés créés au cours des 25 dernières années par des auteurs autochtones.
*Resource en Anglais Seulement* Click to download this document including over 50 journal and news articles compiled by Dr. Louise Comeau to use as classroom resources and professional learning for climate change educators.
*Resource en Anglais Seulement* This field of Raccoon Circle training provides hundreds of activities, adventure-based learning opportunities, teachable moments and facilitated
learning, using a simple, and inexpensive prop. It is the perfect resource for day and resident camp counselors,
playground teachers, recreational therapists, group work and teamwork specialists, wilderness trip leaders,
wilderness youth-at-risk programs, corporate trainers, and rope course facilitators.
*Resource en Anglais Seulement* Flow Learning provides a simple framework that allows you to structure nature awareness classes for best effect. You can meet people where they are in interest and energy level, and then guide them step-by-step toward more meaningful and profound nature experiences.
*Resource en Anglais Seulement* The Back to Nature Network, in partnership with Humber College, is excited to offer Ready…Set…Wonder! a tool for early years educators to use in providing opportunities for children to connect with nature on a regular basis.
In this practical guide, you will find a large number of easy-to-use prompts, which can be applied with simple preparation and minimal materials.
Developing a personal connection with nature in early childhood is strongly associated with children reaching their full potentials in happiness, health and intellectual development. Regular use of this guide will enable early learning and care educators to include exploration of nature as part of outdoor play, and provide each child with the opportunity to build a strong foundation for a life-long connection with the natural world.