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Webinar / webinaire : Indigenous Arts and Sciences: Connecting STEM to Indigenous Science / Arts et sciences indigènes : Connecter le STIM à la science indigène

April 29, 2020 - -

Online / en ligne

*le français suit* The spring walleye harvest is the time when the frogs begin to sing, the snow turns to water, and the maple sap is ready to tap. Tribal elders speak of the rich knowledge generations of Indigenous people have acquired by close observation and learning from local plants and animals. Understanding and respectfully acknowledging the interrelationships of phenomena and events in the natural world in a reciprocal and respectful way; honoring those relationships is the basis of traditional ecological knowledge. Contemporary First Nations youths, and all young people, could benefit from understanding the natural world and their relationship with it. A deeply collaborative approach between tribal, university, and K–12 partners has the potential to invigorate Indigenous youths in science endeavors, make STEM more relevant to them (and their peers), as well as foster positive school cultures.

Earth Partnership at the University of Wisconsin-Madison convened the expertise of elders and community members from Ho-Chunk, Bad River, Lac du Flambeau, Lac Courte Oreilles, and Red Cliff Nations with university social, physical, and life scientists to develop a culturally relevant environmental education program to improve experiences in science learning.

This webinar is a story about Earth Partnership’s Indigenous Arts and Sciences—how it began, how our collaboration works, and what we have learned (and are still learning) along the way.

https://www.universe.com/events/indigenous-arts-and-sciences-connecting-stem-to-indigenous-science-tickets-6X4BLF?buttonColor=#3A66E5&buttonText=Get%20Tickets


La récolte printanière du doré est le moment où les grenouilles commencent à chanter, où la neige se transforme en eau et où la sève d’érable est prête à couler. Les aînés tribaux parlent des riches connaissances que les autochtones ont acquises au fil des générations en observant attentivement les plantes et les animaux locaux et en apprenant d’eux. Comprendre et reconnaître respectueusement les interrelations entre les phénomènes et les événements du monde naturel de manière réciproque et respectueuse ; honorer ces relations est la base des connaissances écologiques traditionnelles. Les jeunes des Premières nations contemporaines, et tous les jeunes, pourraient bénéficier de la compréhension du monde naturel et de leur relation avec lui. Une approche profondément collaborative entre les partenaires tribaux, universitaires et de la maternelle à la 12e année pourrait revigorer les jeunes autochtones dans les entreprises scientifiques, rendre les STIM plus pertinents pour eux (et leurs pairs), ainsi que favoriser des cultures scolaires positives.

Earth Partnership de l’université du Wisconsin-Madison a réuni l’expertise des aînés et des membres des communautés des nations Ho-Chunk, Bad River, Lac du Flambeau, Lac Courte Oreilles, et Red Cliff avec des spécialistes universitaires des sciences sociales, physiques et de la vie pour développer un programme d’éducation environnementale culturellement pertinent afin d’améliorer les expériences d’apprentissage des sciences.

Ce webinaire est une histoire sur les arts et les sciences indigènes de Earth Partnership – comment cela a commencé, comment notre collaboration fonctionne et ce que nous avons appris (et apprenons encore) en cours de route.

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