Climate Change Educators Community Hub

Réseau communautaire des éducateurs en changement climatique

CALENDAR

Jan
01

Learning Inside Out (Fall Series) | L’apprentissage tous azimuts (série d’automne)

January 1, 2021 - -

Online
En ligne

*le français suit* 

Learning for a Sustainable Future presents…

“Learning Inside Out”

In these uncertain times, we know the roles of both parents and teachers have changed. In addition to the global challenges we’re all experiencing, many are now encountering the challenge of keeping kids engaged and learning at home, virtually or physically distanced at school. Learning has been turned inside out!

To support parents and teachers, LSF is curating this weekly collection of activities drawn from our Resources for Rethinking (R4R) database, so you can be confident they have  been vetted by teachers and connected to Canadian education outcomes, wherever you are.

While we want to support learning both inside and out, we’re putting a special emphasis on outdoor activities. We always encourage outdoor learning to help kids develop an affinity with the earth, but now is a particularly good time to step outside. Experiencing nature can have a positive affect on mental health for kids, parents and educators—something we could all use, we’re sure! (However, please remember to observe any and all physical distancing practices in place in your area!)

We hope you and your kids will find the activities accessible, interactive, and engaging.

You can sign up to receive these weekly emails direct to your inbox. 

Keep an eye on our social media where we will be announcing the resources of the week with a special focus on all of our outdoor activities to keep your students and children as safe and engaged as possible this fall.

To register for LSF webinars and email updates, please visit: https://bit.ly/LearningforSustainableFuture

September 7th, 2020 – Winter 2020

*versions française*

L’éducation au service de la terre présente… 

“L’apprentissage tous azimuts”

En cette période empreinte d’incertitude, nous savons que le rôle des parents et des enseignants a profondément changé.  En plus des défis mondiaux que nous connaissons tous, nombreux sont ceux qui se heurtent aujourd’hui à la difficulté de maintenir l’engagement des enfants et de leur permettre d’apprendre à la maison, en les éloignant virtuellement ou physiquement de l’école.

Pour appuyer les parents et les enseignants, LST est en train de compiler des activités tirées de la base de données Ressources pour repenser (R4R), ce qui vous conférera la certitude d’utiliser des ressources approuvées par les enseignants et reliées aux programmes d’enseignement canadiens, et ce, où que vous soyez.

Bien que nous voulions appuyer l’apprentissage des élèves à l’intérieur comme à l’extérieur, nous mettons l’accent sur les activités extérieures. Nous encourageons toujours de telles activités pour aider les jeunes à développer une affinité avec la Terre, mais le moment présent y est particulièrement propice. L’expérience de la nature peut avoir un effet positif sur la santé mentale des enfants, des parents et des éducateurs — et nous pourrions sans doute tous bénéficier d’un bain de nature en ce moment! (Cela dit, assurez-vous de respecter toutes les pratiques d’éloignement social dans votre région!)

Nous espérons que vos enfants trouveront ces activités à la fois accessibles, interactives et engageantes.

Pour vous inscrire aux webinaires LST et aux mises à jour par courrier électronique, veuillez consulter le site : https://bit.ly/éducationauservicedelaterre

Septembre 7, 2020 – L’hiver 2020